Kokybės politika

ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS SOCIALINIŲ PASLAUGŲ CENTRO
KOKYBĖS POLITIKA

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

1. Šiaulių miesto savivaldybės socialinių paslaugų centro (toliau – Centras) kokybės politika siekiama užtikrinti kokybę ir nuolatinį veiklos gerinimą visose Centro veiklos srityse teikiant prieinamas, savalaikes, lygiateisiškas, patikimas ir saugias, kokybės standartus atitinkančias socialines paslaugas.

2. Centro kokybės politika yra neatsiejama įstaigos misijos, vizijos ir strateginių veiklos tikslų bei uždavinių dalis:

2.1 Centro misija – teikti socialines paslaugas Šiaulių miesto gyventojams, kuriems būtina pagalba, užtikrinant asmens orumo nežeminančias sąlygas ir tenkinant būtinuosius poreikius;

2.2. Centro vizija – atvira naujovėms, lanksti, nuolatos besikeičianti, kokybiškas socialines paslaugas teikianti įstaiga, visapusiškai tenkinanti bendruomenės poreikius, veikla, grindžiama aukštos darbo kokybes principais;

2.3. Centro strateginiai tikslai:

2.3.1. plėsti ir įvairinti Centro teikiamas paslaugas;

2.3.2. tobulinti Centro teikiamų socialinių paslaugų kokybę;

2.3.3 skatinti personalą kelti kvalifikaciją;

2.3.4. gerinti Centro veiklos efektyvumą, stiprinant valdymą, turtinant finansus, materialiuosius išteklius, plėtojant infrastruktūrą;

2.3.5. didinti Centro žinomumą bei informaciją apie teikiamas paslaugas.

3. Kokybei teikiamas prioritetas visose Centro veiklos srityse. Kiekvienas Centro darbuotojas atsako už teikiamų paslaugų kokybę.

II. KOKYBĖS POLITIKOS TIKSLAI

6. Kokybės politika apima šiuos tikslus:
6.1. nuolat tobulinti kokybės valdymo sistemą, atitinkančią EQUASS Assurance kokybės
principus: teisės, etikos, lyderystės, partnerystės, dalyvavimo, orientacijos į asmenį, orientacijos į
rezultatus, nuolatinio gerinimo, kompleksiškumo;
6.2. užtikrinti, kad visi darbuotojai būtų įtraukti į kokybės valdymą bei skatinti kiekvieno
darbuotojo asmeninę atsakomybę už savo darbo kokybę pagal pareigas ir kompetenciją;
6.3. teikti kokybiškas, saugias, laiku suteiktas ir kvalifikuotas paslaugas, atsižvelgiant į
paslaugų gavėjų poreikius bei lūkesčius;
6.4. užtikrinti pakankamus išteklius kokybės vadybos sistemos palaikymui ir nuolatiniam
tobulinimui;
6.5. nuolat vykdyti visų Centro procesų susijusių su kokybišku paslaugų teikimu, kokybės
kontrolę, apibrėžtą kokybės valdymo sistemos dokumentuose.
6.5. tobulinti darbuotojų kvalifikaciją, sudarant galimybę dalyvauti įvairiose kvalifikacijos
kėlimo ir tobulinimo priemonėse
6.6. siekti abipusiai naudingo bendradarbiavimo su socialiniais partneriais;
6.8. nuolat tobulinti kokybės vadybos sistemą, atitinkančią EQUASS kokybės principus;
6.9. įgyvendinti kokybės politiką ir tikslus, užtikrinti jų tinkamumą, prieinamumą ir sklaidą;
6.10. atnaujinti ir turtinti Centro materialinius, techninius išteklius, mokymo/si aplinką.

III. KOKYBĖS POLITIKOS UŽDAVINIAI

4. Centras, savo veikloje, siekia formuoti lanksčios ir nuolat tobulėjančios įstaigos aukštą kokybės kultūrą, nuolat ieškoti efektyvių paslaugų teikimo būdų ir siekia šių kokybės politikos tikslų įgyvendinimo:

4.1 profesionaliai teikti kokybiškas, saugias, savalaikes ir kvalifikuotas paslaugas, atitinkančias Lietuvos Respublikos teisės aktus, paslaugų gavėjų lūkesčius ir poreikius;

4.2 profesionaliai, etiškai ir efektyviai atliepti paslaugų gavėjų poreikius, atstovauti jų interesus;

4.3 Centro veikloje vadovautis EQUASS kokybės principais: lyderystė, personalas, etika, partnerystė, dalyvavimas, orientacija į asmenį, kompleksiškumas, orientacija į rezultatus, nuolatinis gerinimas;

4.4. didinti Centro veiklos efektyvumą;

4.5. užtikrinti, kad visi Centro darbuotojai būtų įtraukti į kokybės valdymą bei skatinti kiekvieno darbuotojo asmeninę atsakomybę už savo darbo kokybę pagal pareigas ir kompetenciją;

4.6. skatinti Centro darbuotojų profesinės kvalifikacijos kėlimą, sudarant galimybę dalyvauti įvairiose kvalifikacijos kėlimo ir tobulinimo priemonėse;

4.7. siekti abipusiai naudingo ir produktyvaus bendradarbiavimo su socialiniais partneriais, institucijomis, suinteresuotais subjektais;

4.8. racionaliai naudoti žmogiškuosius, materialinius ir finansinius išteklius, juos gerinti;

4.9. užtikrinti pakankamus išteklius kokybės vadybos sistemos palaikymui ir nuolatiniam tobulinimui;

4.10. nuolat vykdyti visų Centro procesų, susijusių su kokybišku paslaugų teikimu, kokybės kontrolę;

4.11. įgyvendinti kokybės politiką ir tikslus, užtikrinti jų tinkamumą, prieinamumą ir sklaidą.

IV. KOKYBĖS POLITIKOS PRINCIPAI IR VERTYBĖS

5. Centro darbuotojai, vykdydami kokybės politiką ir siekdami įgyvendinti jos tikslus, savo veikloje vadovaujasi šiomis vertybinėmis nuostatomis:

5.1 gerbia visus socialinių paslaugų gavėjus, jų teises ir orumą, neatsižvelgiant į socialinių paslaugų gavėjų amžių, lytį, tautybę, tikėjimą, politinius įsitikinimus, odos spalvą, socialinę padėtį, seksualinę orientaciją bei kitus požymius, teikia pirmenybę socialinių paslaugų gavėjų interesams;

5.2. yra kompetentingi, lankstūs ir atsakingi Centro darbuotojai, efektyviai siekia kokybiškų darbo rezultatų, nuolat ieško geriausio sprendimo konkrečiose situacijose;

5.3. laikosi konfidencialumo principo apie paslaugų gavėjus ir informaciją apie juos teikia tik teisės aktų numatytais atvejais;

5.4. laikosi etikos principų bendraujant su paslaugų gavėjais, darbuotojais ir kitomis suinteresuotomis šalimis;

5.5. nuolat siekia profesionalaus ir kokybiško paslaugų gavėjų aptarnavimo ir teikiamų paslaugų kokybės užtikrinimo;

5.6. kuria ir išlaiko bendradarbiavimą tarp kolegų, paslaugų gavėjų, jų šeimos narių ir socialinių partnerių;

5.7. siekia tobulėti, inicijuoja pokyčius bei ieško būdų kaip pagerinti teikiamų paslaugų kokybę.

6. Centro darbuotojai savo veikloje vadovaujasi EQUASS kokybės principais: lyderystė, personalas, teisės, etika, partnerystė, dalyvavimas, orientacija į asmenį, kompleksiškumas, orientacija į rezultatus, nuolatinis gerinimas.

IV. KOKYBĖS VERTINIMAS

7. Centro teikiamų paslaugų kokybė vertinama šiais informacijos gavimo metodais: statistiniais duomenimis, Centro dokumentacijos analize, atliekant paslaugų gavėjų ir darbuotojų apklausas, analizuojant darbuotojų veiklos ataskaitas, Centro metines veiklos ataskaitas ir kt.

8. Kokybė vertinama:

8.1. pagal paslaugų atitikimą įstatymams ir poįstatyminiams aktams, tvarkoms ir pan.;

8.2. pagal paslaugų gavėjų apklausos rezultatus;

8.3. pagal darbuotojų apklausos rezultatus;

8.4.pagal darbuotojų kvalifikacijos ir kompetencijos pokyčius;

8.5. pagal paslaugų teikimo rezultatus;

8.6. pagal atliktų auditų ir patikrinimų rezultatus;

8.7. atsižvelgiant į paslaugų gavėjų pastabų ir skundų pokyčius;

8.8. atliekant Centro vidaus kontrolės analizę ir vertinimą;

8.9. sudarant Centro metinį veiklos planą, kuo efektyviau planuojant rodiklius ir įsivertinant pasiektus veiklos rezultatus.

9. Centro veiklos kokybė įvertinama vieną kartą per metus šiais metodais: įstaigos dokumentacijos analizė, paslaugų gavėjų ir darbuotojų apklausos, suteiktų paslaugų ataskaitos, metinės veiklos ataskaitos ir kt.

10. Konkretūs kokybės tikslų rezultatų rodikliai ir jų pasiekimo terminai numatomi Centro strateginiuose ir metiniuose planuose.

11. Centro direktorius ir darbuotojai yra atsakingi už tinkamą šios politikos įgyvendinimą savo darbe.

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

12. Su Kokybės politika supažindinami visi Centro darbuotojai.

13. Kokybės politika skelbiama viešai Centro internetinėje svetainėje siauliuspc.lt.

14. Kokybės politika yra peržiūrima ir atnaujinama pagal poreikį.

15. Centro darbuotojai su Kokybės politika yra supažindinami elektroninėmis priemonėmis ir privalo ja vadovautis atlikdami savo darbo funkcijas.

Susisiekite